Re: Dysk do zewnętrznej kieszeni - co wybrać?

Autor: silentboy <silentboy_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 09 Oct 2004 - 18:26:08 MET DST

Rafał Łukawski <rafalweb@lukawski.pl> napisał(a):

> Zastanawiałeś się może nad kieszeniami i dyskami 2.5" ? Bardzo poręczne,
> malutkie!!! Wejdzie do kieszeni w spodniach :), w zdecydowanej
> większości przypadków nie wymaga dodatkowego zasilania (być może jedynie
> w największych dyskach - 80 GB lub b. starych).

Zastanawiałem się nad tym. Tylko cena hamuje mój entuzjazm...

> Porównaj sobię typową kieszeń 3.5" z zasilaczem dwunapięciowym, kablami
> etc z tym:
>
> http://lukawski.pl/misc/kieszen_usb2.0_2.5/

Dzięki za fotki.

> kieszen USB2.0 + dysk 40GB Fujitsu 5400rpm - ok 450zł (może juz taniej,
> zwyczajnie w detalu). Nie kupuj w MediaMarkt!!! Po pierwsze zdzierają,
> po drugie do tzw. czarnych skrzynek wsadzają największy szajs, podobnie
> jak Vobis i inne tzw. renomowane firmy.
>
> W MM kieszen + dysk 30GB kosztowal kilka tyg. temu 600 zl.

Coraz bardziej jestem przekonany do tego rozwiązania. Bo dyski 2,5" z
definicji odporne są na wstrząsy i się tak nie nagrzewają... Wydajność nie
jest najważniejsza, więc właściwie jest to bardzo dobry pomysł... Tylko ta
nieszczęsna cena...

Zastanawiam się jednak jeszcze czy nie lepiej będzie zakupić zewnętrzny dysk
twardy, np. z serii Caviar External... Bo w dobrej cenie można znaleźć nawet
120 GB (porównywalne z Fujitsu 2,5" 60GB + kieszeń 2,5" USB 2.0).
Jak będzie lepiej?
Na stronach producenta nie mogę doszukać się informacji o ich odporności na
wstrząsy itp. To są zwykłe dyski zintegrowane z obudową czy może modele o
zwiększonej odporności?

--
Pozdrawiam,
silentboy