Re: GF5200 i Heatpipe'y Zalmana

Autor: Mariusz <mkwytnijto_at_popnet.pl>
Data: Thu 07 Oct 2004 - 08:58:47 MET DST

> Secundo: czy ZM80C-HP i ZM80D-HP są kompatybilne z posiadaną przeze
> mnie kartą? Coś mi się kojarzy, że powyższe heatpipe'y nie są
> kompatybilne ze wszystkimi dostępnymi na rynku chipami graficznymi i
> nie chciałbym wydać pieniędzy na sprzęt, którego nie będę mógł użyć.

Wejdź na stronę Zalmana - tam jest nawet rysunek (dla wzrokowców) i podane
są wymiary.
Najważniesjze to:
a) odległośc portu AGP od mostka (chyba 5,5 mm dla 80D)
b) wolny port PCI obok AGP
c) dziury montażowe na karcie wokół chipa (2 sztuki)

Ja montowałem go na Asusie 9280D (GF4Ti4200 8x) i wentylek był zamontowany
na dwóch kołkach plastikowych właśnie w tych dziurach (na chipie był tylko
pasta)- rdzeń zalmana jest sprytnie zrobiony i masz duże pole manewru jeśli
chodzi o rozstaw otworów - ale muszą one fizycznie być. Jak masz wentyl
przyklejony do karty i nie ma na niej otworów wokół chipa to o zalmanie
zapomij (chyba, że masz wiertarkę ;-).
Co do samej wydajności to dla mojej GF4Ti ten zalman jest chyba na granicy
chłodzenia (bez wentyla), gdyż po godiznie grania w UT2003 cały radiator
jest tak gorący, że ledwo mozna dotknąć go ręką a heatpipe'y są prawie
niedotykanlne, ale wszystko działa i się nei zawiesza. Otwarcie klapki na
porcie PCI obok karty powoduje obniżenie o 4-5 stopni wg zalmana. Więc w
przypadku wydajniejszych kart pewnie potrzeba albo dodatkowo wyciagać
powietrze z obudowy w okolicy karty i procesora albo załozyć OP1 dla
chłodzeni samej karty.

Ogólnie chłodzenie pasywne jest cool - u mnie słychać w zasadzie tyulko dysk
i procesor jak się rozchula i wejdzie powyżej 2200 obrotów (QFan)

Jakbyś miał jeszcze pytania to zapraszam na priva lub GG: 1132128

--
Mariusz