Re: Jak zrobić tuning kompa na płycie Siemens fujitsu

Autor: Jaroslaw Puchala <yarwax_at_yarwax.no-ip.orgx>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 19:19:09 MET DST

Użytkownik "GLide" <glide@WYTNIJterramail.pl> napisał w wiadomości
news:1kxht4g151riy.3mddrlixlgsu.dlg@40tude.net...

> mozesz przestawic FSB to bedzie to jedyny sposob podkrecenia z ta uwaga ze
> jesli plyta jest na BX (niektore Via tez AFAIR) to musisz liczyc sie przy
> przekroczeniu 100MHz z nadtaktowaniem AGP a jesli plyta nie ma
> odpowiedniego dzielnika dla PCI to rowniez tutaj z podobnym zjawiskiem.

AFAIK płyty Fujitsu-Siemens są niepodkręcalne, w BIOS'ie wszystkie opcje
podnoszenia magistrali, napięć i mnożników są poblokowane. Jedyny sposób to
zworka na płycie, ale pewnie tak że tylko jako FSB 100, 133. Ale skoro nie
ma zworek na plycie... to raczej nie ma możliwości.

> Moze sie okazac ze ta plyta
> byla produkowana dla Siemensa przez kogos innego i jest identyczna z innym
> modelem (np. jakis MSI) - ale to juz takie sobie gdybanie.

Prawdopodobnie tak, sam miałem płyte FS produkowaną przez MSI, jednakże
takiej płytki nie znajdzie się na stronach MSI gdyż była to 6380 rev 3.0 a
MSI pod swoją marka wydała tylko do rev 2.0. Są też płyty FS produkowane
przez Gigabyte np. 7AVXFS, również biosy i manuale tylko na stronach
Fujitsu-Siemensa. Jednakże mimo że te płyty są bardzo podobne różnią się
troche.

Ale jeśli się nie mylę to powinna być oznaczona gdzieś w okolicy gniazda
procesora. AIDA może jej nie rozpoznać właściwie dlatego że jest to płyta
zrobiona na potrzeby FS, chociaż w moim przypadku wykrywała ją jako MSI 6380
rev 3.0.

Pozdro