Re: Notebook

Autor: ksmx <ksmx_spamnothanks__at_plusnet.pl>
Data: Sat 02 Oct 2004 - 01:09:30 MET DST

Użytkownik "Piotr Wyderski" <piotr.wyderskiREMOVE@wp.pl> napisał w
wiadomości news:cjk4ls$fdn$1@news.dialog.net.pl...

> Od 5 lat
> uzywam Celerona 466MHz i do dzis mam nadmiar mocy obliczeniowej,
> wiec po co mi dwugigahercowy Pentium 4 w notebooku sluzacym do
> pisania w TeXu, czytania PDF-ow i kompilowania programow? :-) Albo
> wydajny akcelerator graficzny, skoro nie znosze gier 3D?

Jak to zwykl mawiac moj znajomy: "to juz twoj problem kolego".
Dobrze wiemy, ze do pisania w "techu" wystarczy notatnik
a nie PIII 700MHz, 256MB RAM i 30GB pojemnosci na dysku.
Akcelerator graficzny jest standardem w laptopach od 5 lat i ma
go 95% laptopow z PIII na pokladzie i AGP. Nie wiedziales?

Czytanie PDF-ow, dosyc wymagajace wbrew pozorom. Szczegolnie
jesli wlaczysz filtrowanie. Kompilowanie programow?
Kompilowales jadro na pentium ? Kilka godzin.

Skoro masz nadmiar mocy. Po co zmieniac komputer?

> Dzieki. Co prawda sa one dla mnie co najmniej o numer za duze,
> ale przedzial cenowy bez problemu miesci sie w moich granicach
> sensownosci. Niestety zrodlo zakupu odpada.

W takim razie polecam cos z firmy np.
www.mts.com.pl
Jesli chodzi o Twoje wymagania. Zmiescisz sie w 2tys.
Poszukaj na googlach czy nie ma problemu z Linuxem
(ACPI, APM i oczywiscie X'y). Linux ma tendencje
do wylaczania np. wentylatora w procesorze.
O fedorze czy innych cudach z nowym KDE zapomnij.
Proponuję od razu slacka z twm.

> Serwisy aukcyjne odpadaja, mam je za wylegarnie naciagaczy
> i nie zamierzam korzystac z uslug takich firm. Wole nieco drozej
> zaplacic za nowy.

Tutaj nie do konca sie z Toba zgadzam ale masz duzo racji.
Jesli juz piszesz o nowym. Nic ponizej 5-7 tys nie polecam.
Szkoda pieniedzy na kupowanie gowien typu: actina czy california
access. Nic nowego za 3 tys. zapewniam Cie nie kupisz.
Tylko uzywane lub refurbished.

> Szkoda tylko, ze -- z tego, co widze -- znane
> firmy nie produkuja nierozbudowanych notebookow -- z
> dotychczasowego przegladu oferty rynku notebookow wynika,
> ze jest on w zaawansowanym stadium creeping featurismu... :-(

Oj przesadzasz. To sie dotyczy tych tanszych modeli ze swiatelkami.

Pozdrawiam,
ksmx