Re: Laptopy - pomocy!

Autor: GLide <glide_at_WYTNIJterramail.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 17:47:35 MET DST

Dnia Tue, 28 Sep 2004 13:51:14 +0200, T. napisał(a):

> Niby tak, ale kiedyś widziałem testy "nowych mobilnych" procesorów. Trik (w
> skrócie) polegał na tym że niamal zwykły procesor po przetaktowaniu w dół
> (np z 900MHz na 450) robił się nagle super-energooszczędny. Coś takiego

Gdyby P4 gonil na 900MHz to nie bylby zbyt wydajny sprzet :-)

> wykorzystała VIA w swoich C2 które jak się okazało doganiały a nawet
> prześcigały Transmety, które były specjalnie od podstaw projektowane do
> zapewnienia małego poboru mocy. Opracowanie procesora wydajnego,
Praktycznie kazdy mobilny procesor pozwala na regulacje czestotliwosci
pracy w zaleznosci od trybu (bateria/zasialanie). Wystarczy spojrzec na
mobilne Bartony. Odblokowany mnoznik, w miare nowoczesna plyta, soft i
drobna modyfikacja wcpreditem i mozesz sobie regulowac mnoznik "z palca".

> oszczędnego, taniego i nie wymagającego dodatkowego chłodzenia to marzenie
> każdego producenta. Procesora nie projektuje się 5 minut. Musieli się na
No jasne :-) ale tam pracuja cale zespoly projektantow ktorzy nic innego
nie robia.

> czymś oprzeć. Coś zmodyfikować, dać nowe naklejki i nazwę. Niby kiedy
> mieliby to zaprojektować ZUPEŁNIE od podstaw? I skoro jest taki mocny przy
> niskim zegarze to czemu nie ma wersji "desktopowej" - jeszcze mocniejszej?
Bo to wlasnie jest duza ale zawsze jednak modyfikacja P3. P4 chyba okazuje
sie jednak slepa uliczka wczesniej niz zakladal producent. P3 nigdy nie
konsumowal zbyt duzo energii tak wiec mogl sie stac podstawa nowego
procesora co w polaczeniu z nizszym wymiarem technologicznym stalo sie
mobilna wunderwaffe Intela :-)

GLide

--
[KT3 ULtra2-R, 2x512MB PC2700/3200, (FJQ4C) XP-M 2400, IEEE 1394]
[Gainward GF4-PP Ti4200@4800, Viewsonic VX900-2, Winfast TV2000 ]