Re: Jaki laptop do ok. 500$?? -prosze o szybka odp.

Autor: jahu1 <jahu.WYWALTO_at_ferdek.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 00:41:20 MET DST

Użytkownik "olqo" <olqo@SAYNOMORETOSPAM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:cj9lqs$m2h$1@korweta.task.gda.pl...
> W polsce za 1000$ (i chyba za taka cene bede mogl cos kupic) mam w
> zasadzie jakis szrot w porownanie do tego co mam w USA za ta kwote.

Nie nastawiaj się na konkretny model/markę laptopa, bo nie znajdziesz nic w
okazyjnej cenie, szczególnie na ebay-u.
Przeglądaj na bieżąco co jest. Za 650$ powinien trafić się jakiś laptop
toshiba/compaq/hp z procesorem ~2ghz, 256 ramu i napędem combo.
Jeśli będziesz miał szczęście to będzie jeszcze wifi i dysk 40gb, może 512
ramu.
Większość z tych laptopów będzie miała kartę Ati z dzielonym ramem (shared
memory).
Nie spotkałem się w tej cenie z kartą geforce, ani też komputerów z
procesorem intel centrino.
No i jeszcze załóż, że przesyłka trwa co najmniej tydzień. Czasem nawet 8-10
dni roboczych.

> Najprawdopodobniej barlbym cos na e-bay... Ale musze iwedziec co jest
> dobre.

I jeszcze jedno. Czasem ciężko ustalić co jest przedmitem aukcji. Model jest
podany ogólnie (np hv pavilion ze4500 to cała linia laptopow). Oczywiście
mylone są częstotliwości procesorów AMD. I tak widzisz AMD Athlon 1500ghz
które jest faktycznie AMD Athlon 1500+. Często celeron jest utożsamiany z
P4.

Więc co jest dobre w takich laptopach: częstotliwość procesora, a to dlatego
że im wyższa tym laptop nowszy. Fajnie jest mieć 512 mb ram (jest co wtedy
dzielić na grafike), a reszta to jak się trafi. Compaq wydaję się być nieco
lepszy jakościowo od hp. Toshiba podobnie. Ale wszystkie te marki są niezłe
ze względu na to, że są serwisowalne w Polsce (tak myśle, w końcu to jedne z
popularniejszych laptopów u nas).

Co innego gdybyś kupował nowego laptopa i byś przebierał w ofertach -
łatwiej coś wskazać. A tak w miarę pojawiania się ofert z konkretnymi
laptopami przeglądaj google.

pozdrawiam
jahu