Rozdzielczosc, notebook ...

Autor: Jack <brakmaila_at_abc.com>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 13:47:32 MET DST

Witam,

przymierzam sie do zakupu notebooka. Zastanawiam sie,
na matryce o jakiej rozdzielczosci sie zdecydowac.
Obecnie pracuje na 1024x768 i nie jest tragicznie.
Jako, ze nosze okulary, rozdzielczosc 1400x1050 jest
dla mnie za wysoka. Zauwazylem, ze w ofertach firm
sprzedajacych notebooki prawie nie figuruja
matryce (tradycyjne 4:3) o rozdzielczosciach posrednich
(np. 1280x1024).

A moze optymalnym dla mnie rozwiazaniem bylby ekran
widescreen o rozdzielczosci 1280x800? I tu mam kilka
pytan dotyczacych pracy na takim sprzecie. Co sie dzieje,
gdy odpalam np. gre w trybie pelnoekranowym, ktory nie obsluguje
trybu 16:9? Jest mozliwe wyswietlenie tradycyjnych rodzielczosci
(np. 1024x768)? Obraz jest wtedy rozciagniety, czy pojawiaja
sie czarne paski na ekranie?
Wazne jest rowniez dla mnie uruchomienie na zakupionym sprzecie
linuxa.

Z gory dzieki za podzielenie sie doswiadczeniami,

Jack