Re: Rozdzielczosc, notebook ...

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Wed 29 Sep 2004 - 01:36:36 MET DST

Proces Jack <brakmaila@abc.com> zwrócił błąd:
> A moze optymalnym dla mnie rozwiazaniem bylby ekran
> widescreen o rozdzielczosci 1280x800?

Lepiej najpierw popatrz w jakimś sklepie, takie rzeczy sprawdza się na
_własne_ oko! ;)

> I tu mam kilka pytan dotyczacych pracy na takim sprzecie. Co sie
> dzieje, gdy odpalam np. gre w trybie pelnoekranowym, ktory nie
> obsluguje trybu 16:9? Jest mozliwe wyswietlenie tradycyjnych
> rodzielczosci (np. 1024x768)? Obraz jest wtedy rozciagniety, czy
> pojawiaja sie czarne paski na ekranie?

Tak, zwykle można oglądać z paskami/ramkami. Szczególy zależą od sterów
karty graficznej no i gry. Popatrz na stronie:
http://www.tigerdave.com/wgl/
I na forum:
http://www.widescreengamingforum.com/phpBB2/

Sprawdź jakie notebook ma ustawienia w sterach karty, powinien dawać
możliwość dopasowania ekranu z zachowaniem proporcji ("aspect ratio").
Niestety, czasem, zwłaszcza na sterach "zmodowanych" (co typowe u ATI)
może ta opcja nie być aktywna. Wtedy rozciąga się dość brzydko. No i
niektóre gry olewają ustawienia systemowe, znajdziesz je w odpowiednich
działach tego forum. Czasami da się to naprawić, czasami (jeszcze) nie.
:(

> Wazne jest rowniez dla mnie uruchomienie na zakupionym sprzecie
> linuxa.

Bardziej to zależy od karty graficznej niż matrycy, pod linuksem może
być potrzebna ręczna konfiguracja (wpis w pliku konfigu). Ja bym
sprawdził dany model na stronach podobnych do:
http://www.linux-laptop.net/
http://tuxmobil.org/mylaptops.html

Pozdro,

--
Saiko Kila -- JID: saikokila@chrome.pl -- email: pomyśl! -- GG: 4088862
"Ciężki jest dobry. Na ciężkim możesz polegać. Jeśli nie zadziała zawsze