Re: Plustek 12000T - problem z instalacja pod XP

Autor: Mike <mikie_at_blow.spam.away>
Data: Sat 25 Sep 2004 - 10:30:56 MET DST

"GiePe" <grzegorz_pawelec@tlen.pl> wrote in message
news:cj37jh$itb$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Mam problem z instalacja skanera Plustek 12000T pod XP. System nie wykrywa
> urzadzenia automatycznie (OK, wiem, nie jest to sprzet najnowszy).
Sciagnalem
> sterowniki z www.plustek.de odpalilem "setup", ale program "scaner utlity"
nie
> widzi podpietego skanera.

Sprobuj w BIOSie zmienic ustawienia portu LPT - czyli EPP, ECP,
BiDirectional itp. (zalezy jaki masz BIOS moga byc podobne dodatkowe opcje).
Gdy nie wiesz jak tryb ustawic, probuj po kolei, do skutku.

> Ciekawe, bo gdy przez skaner podlaczam drukarke to
> mimo ze jest ona "na koncu" podlaczenia system ja wykrywa.

To wcale nie jest ciekawe, jak masz wylaczony skaner to port LPT jest po
prostu przelotowy. Mozesz nie miec wogole skanera zainstalowanego w
sterownikach systemu i drukarki "na koncu" beda widoczne.
Skaner "zabiera" port dopiero wtedy gdy go potrzebuje. Ale, jak mowisz, nie
masz komunikacji ze skanerem, dlatego port LPT jest zwykla przelotka.

[..]

--
mk