Re: Intel kontra AMD

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Fri 24 Sep 2004 - 15:09:31 MET DST

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> w news:jst0jc.p6d.ln@kwinto.prv napisał(a):

> - VIA to całkiem osobny temat (BTW w tej chwili mam NForce2 i system
> dalej się zacina przy operacjach dyskowych),

AFAIK nForce podobnie jak VIA, sporo obciąża CPU przy korzystaniu z HDD.
VIA stosunkowo szybko wypuszcza nowe chipsety,
które to IMO są niedopracowane, np. obrócz w/w problemu,
bywają problemy z urządzeniami na USB.

> - ja przeoczyłem fakt, że korzystasz z kilku dysków i to na dodatek (jak
> później podałeś) podpiętych do różnych kontrolerów. Taki układ
> faktycznie powinien śmigać. Choć przy pierwszym dostępie do CD i tak
> wszystko (prawdopodobnie?) zastyga...

Film mam przeważnie na HDD, a nie na CDROM'ie :)

> Poprzednio bardzo optymistycznie napisałeś coś w rodzaju "mam dwa kompy
> w jednym", teraz jesteś już ostrożniejszy. No i o to mi chodziło, żeby z
> obu stron padały wyważone argumenty.

No i OK.

> Generalnie thx za te zrzuty i dodatkowe informacje,

NP

> teraz mniej więcej wiem, czy warto inwestować w technologię HT :-).

IMO warto :) No ale co kto lubi ;) A czasem HT nawet przeszkadza ;)))

Podam przykład, chciałem popykać sobie w grę którą znam ze starych czasów
Giana Sisters 0.83 - http://www.dobreprogramy.pl/index.php?dz=17&pg=76
i ta gra tak zapierdziela że pograć sobie nie można, więc odpaliłem program
który mam z dawnych czasów, do obciążenia CPU, żeby tak zająć CPU żeby można
było sobie pograć, no ale nic z tego, ten program zajął 100% CPU ale tylko
jednego CPU, a gdy odpaliłem grę to WindowsXP przydzielił ją wolnemu niczym
nie obciążonemu drugiemu CPU, no i gra dalej zapierdzielała.
Wniosek: uważaj, bo czasem HT może przeszkadzać ;)))

--
[ SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200 ]
[ Iiyama Vision Master Pro450 +Gainward GFFX 5700U 128MB 500/950 @ 500/1000 ]