Re: Intel kontra AMD

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 24 Sep 2004 - 14:26:57 MET DST

*Sander* napisał:

> No pewnie, tyle że to też wpływa na wydajność kompa.
> http://www.sander.neostrada.pl/hdd1.png
> http://www.sander.neostrada.pl/hdd2.png

Ojoj, jesteś największym krytykiem chipsetów VIA na tej grupie,
ale widzę, że na twoim to już w ogóle jest tragedia ;) AFAIR, mój
WD 120 GB wypada w tym teście o wiele lepiej; na pewno nie ma takich
pików tylko równomierny odczyt (z tendencją spadkową oczywiście).
I obciążenie też nie jest jakieś ogromne, ale fakt - troszkę większe
niż u ciebie. W każdym razie, w normalnej pracy nijak to nie
przeszkadza. Mam u siebie 6 dysków i raz na jakiś czas zapuszczam
defragmentację wszystkich jednocześnie. W tym samym czasie słucham
sobie muzy z Winampa (ciągnie dane z właśnie defragmentowanego
dysku) lub oglądam TV i w żaden sposób nie odczuwam jakiegoś
ogromnego obciążenia. Da się zupełnie przyzwoicie pracować.

> zapuść kopiowanie dużego pliku pomiędzy partycjami tego samego
> HDD na płycie z chipsetem VIA :D A zobaczysz "zajebisty" transfer

Opierasz swoje teorie na jakichś przykrych doświadczeniach. U mnie
takie operacje przebiegają pełną parą (chipset KT333). Transfery idą
tak szybko, jak tylko dysk potrafi odczytać dane z jednego cylindra
i zapisać je na innym. Nie potrafię podać teraz dokładnych wartości,
ale przenoszenie filmu 600 MB z partycji na partycję na moim
najszybszym dysku WD 160 GB trwa ok. 20 sekund. To chyba nie jest
zły wynik?

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/