Re: Intel kontra AMD

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Sep 2004 - 10:58:06 MET DST

Użytkownik "Sander" <ROT13_fnaqre3@tnmrgn.cy_ROT13> napisał w
wiadomości news:civt90.29s.4@Hobby.od.18.lat

> U mnie ? A czy ja mam chipset VIA ? :>>>

A nie wiedziałem, że to ma związek z chipsetem ;-P.

Nie kłócę się z faktami, tylko spekuluję: jak to jest, że gdy jedna
aplikacja intensywnie korzysta z dysku, to druga - równie intensywnie z
niego korzystająca - działa tak, jakby ta pierwsza nie była
uruchomiona........ przecież to się kupy nie trzyma.

> U mnie obciążenie CPU podczas oczytu/zapisu na HDD to 2% !
> A dokładnie jeden HDD zajmuje mi 2.0% , a drugi HDD 1.9% czasu CPU.
> Więc mało.

Pewnie. Bo to nie CPU zajmuje się odczytem/zapisem danych ;-).

> Pozatym takie dekodowanie nie zajmnie całej przepustowości HDD.

Nie chodziło mi o obciążenie poszczególnych CPU. Bo - umówmy się - w
normalnych warunkach dość rzadko pojawia się sytuacja, kiedy jakaś
aplikacja wysyci moc CPU. Nawet takiego okrojonego CPU, jaki wchodzi w
skład procesora HT. Wiesz doskonale, że wąskim gardłem w PC-tach są
dyski, a nie procesory.

> No i dekodowanie robię na innej/osobnej partycji,
> czyli żaden program z tej partycji nie korzysta :)

No i co z tego? Dysk jest jeden, kontroler dysków jest jeden, chipset
płyty głównej jest jeden.... Zapuść jednoczesne kopiowanie plików w
dwóch wątkach HT i podaj, czy przyspieszyło dwukrotnie w porównaniu do
kopiowania ich kolejno w pojedynczych wątkach... ;-)

> Owszem są programy do dekodowania korzystające z HT,
> w tym przypadku komp jest obciążony i dekodowanie odbywa się szybciej.

Cała dyskusja powstała tylko dlatego, bo napisałeś "...i komp nie jest
obciążony, jakby nic nie robił". A to IMHO nieprawda. HT daje niekiedy
kopa niewątpliwie, z tym nie dyskutuję, ale NIE zastąpi dwóch osobnych,
niezależnych architektur.

P.S. Chyba, że Tobie szło w tej wypowiedzi wyłącznie o procentowe
obciążenie CPU - ale kłóci mi się z tym nieco słowo "komp"... ;-)

/odpowiadając zmień px na pl/