2 dyski, zamiana tasm, reinstalka - nie dzialaja [dluzsze]

Autor: [Procek] <procesorabc_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 23 Sep 2004 - 21:42:57 MET DST

Witam, chciałbym siępodzielić moim problemem:

Posiadam 2 dyski twarde i CD-RW (moje nazewnictwo przypadkowe, partycji mam
więcej :) zworki mam dobrze ustawione.
A - 20 gb Seagate (starszy), primary slave
B - 40 gb Caviar, secondary master
E - LG cd-rw, primary master (dziwnie, ale działa :)

System Win XP Pro na A, mocno pofragmentowany - postanowilem wiec
przeinstalowac na B bo Caviar szybszy i cichszy.
Odłączyłem z taśmy dysk A. Boot cd-instalka XP, zainstalowałem, ale dało się
tylko w zaznaczonej konfiguracji. Jeśli B ustawiłem jako primary master a E
jako primary slave w biosie dyski znajdował o dobre kilka sekund dłużej
(zworki dobrze ustawiłem) i.. "non system disk or disk error" (podobnie,
kapitalikami) - nie znajdował na moim B zainstalowanego XP (robiłem nawet
polecenie fixboot z konsoli odzyskiwania systemu).
Mam więc teraz XP na B jako secondary master i za nic nie chce ruszyc jako
primary. Przed okienkiem ladowania Win XP (tam gdzie niebieski pasek miga w
prawo) robi sie ciemny ekran na 4-5 sek., nie miało to miejsca przy
wolniejszym i zasyfionym A... W Partition Magic 8.0 (gdzie po raz pierwszy
podłączyłem mojego B, na początku był tylko A z zasyfionym WinXP) wszystko
grało. Obie systemowe partcje (A i B) miałem jako NTFS. Teraz, po odłączeniu
A w Partition Magic pierwsza, systemowa partycja jest jako primary,
pozostałe jako logical (ma to jakieś znaczenie?)

1. Co może być nie tak z moją konfiguracją? Podejrzewam, że znaczenie ma to,
że podłączyłem dysk B później i "od zawsze" pracował od literki f: (e: to
było E) a tu nagle pracuje "od c:" Taśmy IDE mam 80 żyłkowe, sprawne, zworki
ustawiam ok...
Gdy podłączam moje A (w konfiguracji pierwotnej) ładuje się ten starszy
system z A, B jest widoczny i wszystko działa, ale to z niego chcę teraz
system :). Czemu akurat tamten XP się ładuje - są jeszcze jakieś inne
rejestry, że komp sobie ustawił że A jest jego "ulubione?

2. Jak mam teraz sformatować A skoro po jego podpięciu ładuje się system
właśnie z niego? (mogę na chama sformatować, ale pewnie mi wtedy będzie
chciał wystartować znów z A a nie z B).
Jakiś program zmieniający coś w boot sectorach dysków? Może coś z biosem?
(próbowałem żeby bootował z HDD0, HDD0..3 i to samo)

Dziękuję za wszelkie wskazówki
Jarek