Re: Virus doskonały - pomocy

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Thu 23 Sep 2004 - 19:03:07 MET DST

Osoba podpisana jako Paweł Tomaszewski <pavel84@.invalid.pl> w artykule
<news:1orxz3b48ee84$.ffortxsuav9d$.dlg@40tude.net> pisze:

> Dziur nie usunie ale podniesie troszkę bezpieczeństwo podczas
> surfowania.

Stwarzając w ten sposób złudne poczucie bezpieczeństwa?

> Jak to nie? Przecież autor wątku wyraźnie napisał "Mam jakiegoś robaka,
> który ustawia mi stronę startową na about:blank i są tam linki do jakiś
> stron a co jakiś czas wyskakują reklamy softu spyware removal.".

Ma robaka, bo nie dba o bezpieczeństwo systemu i konfigurację programów.
Zmiana programu nie zmieni w cudowny sposób zachowania użytkownika - jak
klikał na wszystko, co popadnie, tak będzie klikał dalej. Jak mu się
wyświetli "żeby skorzystać z zasobów witryny, musisz pobrać i zainstalować
mały dodatek", to zainstaluje szkodnika. A szkodnik podczepi się pod
biblioteki winsock i zrobi przekierowania w pliku hosts - czy to ma
cokolwiek wspólnego z używaną przeglądarką?

> Dlaczego? Na samym początku są polecone programy do usuwania spywareu.
> Poza tym fajna strona, można się z niej co nieco dowiedzieć o
> najczęściej spotykanych problemach.

To nie jest strona dla ekstremistów ani dla osób nieuleczalnych. Wręcz
przeciwnie, ta strona ma pomagać w leczeniu i łagodzić ekstremizmy. I nie
pytaj, skąd wiem.

--
Andrzej P. Woźniak  uszer@pochta.onet.pl  (zamień z<->h w adresie)