trzaski w kolumnach

Autor: sir_mel <sir_mel_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 22 Sep 2004 - 14:58:01 MET DST

kontynuacja wątku, dlaczego słyszę w kolumnach pracę dysku twardego?

Autor: A.M. glizdus@interia.pl wrote:
1. W którym momencie uruchamiania systemu pojawiają się te zakłócenia -
natychmiast po włączeniu czy dużo później,

w momencie zainicjowania karty dźwiękowej, albo inaczej, w momencie
załadowania WinXP prof. ale ten sam problem miałem na Win95 i 98.

2. Jaki jest długi i kto zrobił kabelek którym podłączony jest
wzmacniacz (przy okazji - Tosca to nie wzmacniacz lecz radio),

kabelek ma okoła 1.5 metra, z jednej strony MiniJack z drugiej strony "pięć
bolców", kupiony w sklepie.
Faktycznie wbudowane mam radio, ale służy świetnie też jako wzmacniacz.

3. Czy poziom zakłóceń (szumów, trzasków, terkotań, itd) zależy od
regulacji siły głosu we wzmacniaczu - czy ściszając go całkowicie cichną
też zakłócenia z komputera,

tak, zależy, ściszając go cichną całkowicie.

4. Czy zakłócenia te występują także na wyjściu słuchawkowym karty
dźwiękowej,

właśnie tam podłączona jest Tosca.

5. Które wejścia miksera karty dźwiękowej są teraz (albo muszą być)
włączone,

j/w

6. Czy siła głosu zakłóceń daje się regulować w komputerze przy pomocy
wszystkich możliwych suwaków miksera karty dźwiękowej: z których wejść
są one najbardziej wyraźne i dokuczliwe, czy trzaski regulują się
suwakiem sumy, itd.

daje się regulować, to tak jakby nieodłączna muzyka w tle, zachowuje się
identycznie jak wszystkie inne dźwięki. Dodam, że mam ten problem w nowym
komputerze i miałem go też w poprzednim, kilka lat temu (pomimo różnych
wzmacniaczy/radio)

7. Proszę zaopatrzyć się oddzielną "pustą" (czyli bez kabla) wtyczkę
Stereo MiniJack. Taką jaka pasuje do okrągłych gniazd karty dźwiękowej.
Proszę przełączyć mikser na wejście Line In, nastawić jego czułość na
3/4 suwaka a potem wtykać i wyjmować tą pustą wtyczkę do gniazda Line
In. Proszę zaobserwować co się wówczas dzieje - czy włożenie pustej
wtyczki powoduje zwiększenie się zakłóceń, czy też pozostają one bez
zmiany,

zajmę się tym za chwilę.

8. Te same kombinacje proszę zrobić z wejściem mikrofonowym,

9. Jakie są w przybliżeniu "bebechy" komputera i kto go składał.
Powodzenia...

bebechy: proc 1.7gb, karta dźwiękowa wbudowana na płycie, 256 ramu
a składał go wielki amator - ja sam :/

>A.M. Stary i głuchy, prawie emerytowany elektronik z Łodzi.

dziękuję za odzew i mam nadzieję na pomoc :)

ps.
acha, kabelek łączący cd-rom i karte dźwiękową odłączyłem, nic nie pomogło.