Re: trzaski w kolumnach

Autor: peterphk <peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl>
Data: Wed 22 Sep 2004 - 18:54:01 MET DST

sir_mel napisał(a):

> 9. Jakie są w przybliżeniu "bebechy" komputera i kto go składał.
> Powodzenia...
>
> bebechy: proc 1.7gb, karta dźwiękowa wbudowana na płycie, 256 ramu
> a składał go wielki amator - ja sam :/

Reszta tutaj nie ma znaczenia wiec pozwolilem sobie wyciac:) .. ja
proponuje zrobic prosty test: poszukac w sieci programiku pt. CPU
Stability test (najlepiej v5.2); odpalic testing i posluchac czy te
trzaski beda wystepowaly dalej ... jakis czas temu tez zastanawialem sie
co mozna poradzic na "szmery" w zintegrowanej karcie i udalo mi sie
ustalic przyczyne tego zjawiska ... rozwiazaniem jest staly pobor pradu
(bez szpilek charakterystycznych dla poboru impulsowego) przez procesor
(bo to on przewaznie najwiecej smieci w zasilaniu).
Jezeli zjawisko zniknie lub zmniejszy sie to jest to pewne wyjscie z
sytuacji ... komputer zamienia sie w "prawdziwy piec" :))), ale jakosc
dzwieku jak z lampowego wzmacniacza:))) (w porownaniu z tym co bylo
wczesniej)
Jezeli skutek bedzie slaby lub zerowy to wypadalo by zobaczyc jeszcze
czy dysk twardy pracuje w trybie DMA ... jezeli nie to trzeba go wlaczyc

BTW: Jaka masz plyte glowna i jaka tam jest karta dzwiekowa ?