Re: POMOCY NIE WIEM JUZ CO ZROBIC

Autor: archie <archie.am_at_Qwp.pl>
Data: Wed 22 Sep 2004 - 14:43:18 MET DST

murphylee napisał(a):

> A potrafi od czasu do czasu sam z siebie piknac jak nic na nim nie
> robie nie wiem moze sie naped sypnal?Dysk widac dane sie chca i nie
> chca skopiowac i co jakis czas dysk piszczy a pozniej wisi nie mam
> zielonego pojecia co robic

Dysk już zaczyna się po prostu psuć. Ma uszkodzoną głowicę albo talerze
w nieodpowiednich miejscach.

> Za to z drugim to mam inny problemik raz udalo mi sie wlaczyc zgrac
> dane a juz ponownie nie udalo mi sie wogole wlaczyc juz nawet w
> biosie go nie widac tez nie wiem co jest,podejrzewam ze bedzie trzeba
> wymienic elektornike.Ten drugi to Seagate 20GB

Bardzo możliwe, że to elektronika.

Mogę do tych dysków zaproponować taką hipotezę, że się psują od
drgającej obudowy w czasie odczytu krzywych płyt CD w cdromie. Dyski
mają tam jakąś dopuszczalną tolerancję wstrząsów w czasie pracy.