Re: Pojedynczy dysk, a macierz

Autor: ZAQ <ZAQx_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Tue 21 Sep 2004 - 11:40:17 MET DST

Mikee napisał(a):

> W sktócie: oddzielne kontrolery jak HighPointy, SiliconImage, Xpowery
> i te dodatkowe na płytach to tanie rozwiązania software'owe. Wszystkie
> bazują na mocy procesora, a od jakości sterowników zależy ich wydajność

Dziękuję za bardzo rzetelną odpowiedź. A więc w skrócie - lepiej kupić
płytę bez zintegrowanego RAIDu, a do niej jakiś kontroler, np.
zamiast, tak jak planowałem, "wypasioną" płytę, jak np:
http://www.gigabyte.pl/MotherBoard/Products/Products_GA-7NNXP.htm
?

> Dalej w postach napisałeś, że chodzi o nagrywanie video. Sam dużo

Nagrywanie video to nie jedyny - niestety - problem. Druga sprawa to fakt,
że mam po prostu dużo urządzeń IDE, a w niedalekiej przyszłości planuję
jeszcze zakup np. DVD-RW. Tak więc dodatkowe 2 kanały czy w ten, czy w inny
sposób i tak muszę mieć. Wolę jednak dopłacić te 150-200 złotych więcej i
mieć RAID z prawdziwego zdarzenia, a nie atrapę.

        Pozdrawiam,
        Paweł