Re: LCD 17 cali - gry, filmy, grafika - jaki polecacie?

Autor: Bernard <Bernard_at_somewhere.net>
Data: Mon 20 Sep 2004 - 08:41:47 MET DST

"Tomasz Jurgieleiwcz" <tom@a3.pl> wrote in message
news:oinrk018tp7nfa2od30luk2tgrk3och7vf@4ax.com...

> FX5200 to GPU. Nie ma nic do gadania w sprawie jakości obrazu. Ważne

Całkiem dużo ma, chociaż oczywiście można to zepsuć błędami w projekcie
karty.

> kto rzeczoną kartę na tym układzie popełnił. Martox - owszem uznawany
> jest jako wzór, choć nie wiem co to za model.

To takie byle co, wyjście na 3 monitory analogowe, 2xDVI, RAMDAC 400 MHz
(swego czasu uznawane za najlepsze we wszechświecie), cena - marne 400
dolarów - czyli totalny chłam, który kupują głównie ludzie od edycji filmów
i obrazków, którzy nie znają się na grafice i kolorach. Dla zupełnych
ignorantów jest też wersja za ok. 2000 dolarów do pędzenia monitora 9Mpix.
;)

> Nie wiem ile i jakie monitory widziałeś, ale podłącz do dobrej karty,
> dobrym kablem, dobry monitor to zobaczysz, a raczej nie zobaczysz

Miro TD490, Hansol D950

> żadnej różnicy. Do czasów wynalezienia DVI nawet profesjonalne sprzęty
> były łączone przez interfejs analogowy i nie było powodów do
> narzekania. I nie mówię o rozseparowanym interfejsie na BNC, tylko o

Skoro nie było nic lepszego, z czym można byłoby porównać, to trudno było
narzekać.
Tym bardziej, że w tamtych czasach LCD miewały max. 6 bitów na składową.

> zwykłym D-SUB. Sęk w tym, że jest na rynku masa dziadostwa. Procentowo
> chyba wiecej niż kiedyś - tajwański szmelc zalewa świat. A wymagania

Na szczęście są również uznane marki, które ten sprzęt pakują w swoje
obudowy i wtedy od razu robi się suuuuper.

> Oczywiscie nie jestem wrogiem postępu. DVI na przed sobą przyszłośc,
> D-SUB nie. Nie ma potrzeby komplikować toru sygnałowego, jak to ma
> miejsce z analogowym D-SUB. DVI jest prostsze, i ma same zalety. Ale
> na miłość boską bądźmy obiektywni. Tam gdzie nie powinno być widać
> różnicy, to po prostu jej nie widać. Kiedy widać, masz do czynienia z
> chłamem i tyle.

Ciekawe, czy kiedyś zobaczę ten niechłam. Fakt, w takim teście widziałem
tylko 3 karty i dwa typy monitorów, ale nawet wpatrywać się nie musiałem,
żeby zobaczyć różnicę.