Re: Problem z dyskiem

Autor: BSpider <peterbls_IhateSPAM_at_o2.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 23:13:45 MET DST

Użytkownik "Sebastian" <starfire@poczta.fm> napisał w wiadomości
news:cikqin$e43$1@achot.icm.edu.pl...
> Witam!!
>
> Ostanio dziwne rzeczy dzialy mi sie z zapasowym dyskiem. Nie wiem moze to
> wina jest hpt370 albo ja sam bo troche grzebalem w kompie.
>
> Ale teraz dysk seagate 60gb widziany jest w biosie i w systemach jako
> 32gb... kombinowalem ze zworkami i zawsze tak samo.
>
> Pytanie co to moze byc? (WYkluczam zle zazworkowanie ;-)) )
>
> Czy bledne wpisy w mbr moga oszukac bios i podawana przezen wartosc?

Raczej nie. Jeżeli nikt wcześniej nie grzebał (programowo) przy dysku. Tzn
nie ustawiał mu HPA (Host Protected Area) to istnieją jeszcze dwie
możliwości. BIOS płyty głównej nie wykrywa dysków powyżej 32GB (wykluczyć
jeżeli dysk był wykrywany wcześniej przez tą płytę jako 60GB) lub błąd
firmware wgranego na dysk. Oczywiście najpierw trzeba sprwdzić jeszcze raz
czy zworki są ok.

Polecam MHDD wersja 2.9. O ile dobrze pamiętam to poleceniam nhpa można
usunąć zadeklarowany wcześniej "Host Protected Area".
http://mhddsoftware.com/products.shtml

pozdr