Pojedynczy dysk, a macierz

Autor: ZAQ <ZAQx_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 14:28:58 MET DST

Witam!

        Planując konfigurację mojego nowego sprzętu zacząłem zastanawiać się nad
pewna sprawą - otóż czy nie lepiej zamiast jednego HDD 160MB kupić na
przykład dwa tańsze 80MB i połączyć je w macierz? Przecież w RAID
wyposażonych jest naprawdę sporo płyt ze średniej - wyższej półki. Czy
takie rozwiązanie będzie lepsze (wydajniejsze)?
I druga sprawa - ZTCW w najnowszych płytach zintegrowany kontroler RAID
obsługuje wyłącznie dyski podłączone przez SATA. Czy to prawda? Jeżeli tak
to jaką starszą płytę (pod Athlona XP lub Bartona) moglibyście polecić? Bo
nie bardzo widzę sensu inwestowania w SATA. Czy może jednak kupić nową
płytę, a do niej osobno kontroler RAID dla EIDE?

        Pozdrawiam,
        Paweł