Re: Listwy

Autor: Shooter <shooter_at_BEZSPAMUop.pl>
Data: Sun 19 Sep 2004 - 00:13:23 MET DST

peterphk napisal :

> nie wiem jak ACAR, ale wszystkie listwy z tzw. filtrem (czyli te w
> ktorych oprocz wylacznika i warystora jest cos jeszcze) bez uziemienia
> nie dzialaja jak zwykly przedluzacz bo generuja na bolcu uziemienia
> dodatkowe napiecie (do 110V) o niskim natezeniu ... i chyba nikt mi nie
> powie, ze puszczenie tego na obudowe w jakis korzystny sposob wplywa na
> prace kompa nie mowiac juz o uzytkowniku ktory przy kazdym dotyku
> obudowy jest "kopany" :)

Z tego co wiem to z budowy zasilacza komputerowego (nie wiem czy
wszystkich) wynika ze na obudowie komputera podlaczonego bez uziemienia juz
wystepuje 110 V :) Sprawa z tym 'natezeniem' jest podobna - chodzi o to ze
z tego napiecia mozna pobrac niewielka ilosc pradu, jego natezenie jest na
tyle male ze nic sie nie dzieje po dotknieciu :)

--
Shooter