Re: Listwy

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz <tom_at_a3.pl>
Data: Sat 18 Sep 2004 - 16:22:36 MET DST

>"ACAR bez uziemienia to zabojca komputerow"

Racja, wszędzie wala się pełno pecetowego truchła zabitego przez
straszliwe ACAR'y ;-).

>2) Czy zerowanie zamiast uziemienia sprawi ze listwa zacznie dzialac
>poprawnie?

Funkcjonalanie uziemienie i zerowanie to to samo. Niezależnie od
występowania jednego, drugiego lub braku listwa nie działa bardziej,
czy mniej "poprawnie". To jest zwykły przedłużacz z wyłącznikiem.
Zainstalowany w środku warystor pełni tylko rolę uzasadnienia nazwy.
Nie wiem jak tzw "drogie" listwy, ale te zwyczajne nic przed niczym
nie są w stanie zabezpieczyć.

--
Tom
Pełna oferta NEC, Iiyama, Eizo