Re: Nagrywarka DVD pomocy w wyborze

Autor: TK <nospam-kochmans_at_polbox.com>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 15:20:13 MET DST

Użytkownik Maxiuca napisał:
> Użytkownik "Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px> napisał w wiadomości

> A ja ponawiam pytanie. Ile razy widzieliście nagraną płyte DVD-RAM? Na
> allegro takie płyty kosztują około 20 zł. A dobrego TDK albo Verbatima DVD+R
> można kupić za 9 zł. Gdzie tu sens używanie DVD-RAMów do backupów?

Ja mam do czynienia z płytami DVD-RAM dość często. Do robienia backupów
są dobre, bo można na nich nagrać nawet 100000 razy, są dużo trwalsze od
RW i zapewniają swobodny dostęp (zarówno odczyt jak i zapis) na poziomie
sektora, czyli np. można założyć sobie na nich dowolny filesystem, albo
w skrajnym przypadku korzystać z nich nawet bez filesystemu.

Ale, nie drążąc dalej tematu, uważam, że przeciętnemu nagrywaczowi nie
jest to potrzebne, zwłaszcza, że płyty DVD-RAM są dość drogie i powolne.