Re: Legalnosc instalacji Windows w firmie przez kogos -Pomocy!

Autor: macminer <macminer-junkout_at_polbox.com>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 14:14:13 MET DST

Jacek Marek wrote:

> To nie kupuj OEM. Jeżeli masz OEM a wymienisz "komputer" to nie masz już
> legalnego systemu operacyjnego.

Na szczęście jesteśmy w Europie i, owszem, masz. Po prawdzie, bardziej w
teorii niż w praktyce, bo będziesz musiał to udowodnić przed sądem, jako
że prawnicy Microsoftu łatwo nie popuszczą:

http://forum.treweeke.com/lofiversion/index.php/t254.html

Tłumacząc na polski - sprzedawca programu komputerowego może go sprzedać
jeden jedyny raz, ale nie może ograniczać potem w żaden sposób prawa do
jego odsprzedaży. Czyli teoretycznie możesz odkupić OEM od kogoś, kto
nie używa na swoim komputerze OEMowych Windowsów, bo np. zainstalował
Linuxa.

W Niemczech ta dyrektywa podobno stała się prawem, ale niestety nie znam
się na tyle na ichnim prawie, żeby powiedzieć, gdzie znaleźć stosowny
paragraf.

Kwestia Niemiec jest wspomniana mniej więcej w środku tego artykułu:
http://www.theregister.co.uk/2001/01/17/ms_whistler_copy_protection_climb/

--
macminer