Re: Legalnosc instalacji Windows w firmie przez kogos -Pomocy!

Autor: artur\(m\) <musicm_at_interia.pl>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 14:27:10 MET DST

Użytkownik "Sniper" <sniper10000@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:1xe2l6cbxdq93$.dlg@powered.by.sniper...

> A miałeś taką kontrolę, sprawdzałeś stan faktyczny, czy tylko
> teoretyzujesz? Wiesz, że oprócz BSA i policji taką kontrolę może
> przeprowadzić również skarbowy? W świetle ich prawa, nawet na
> linuxa trzeba mieć fakturę (np. na gazetę do której był dołączony).
> W firmie nie można ot tak po prostu używać darmowego linuxa
> ściągniętego z netu. Trzeba go zakupić.

Skarbowy może ścigać za faktury pięć (pełnych) lat wstecz .
W licencji zaś może być, że masz mieć do u****ej śmierci, i to cię
obowiązuje (jeżeli podpisałeś), jednak tego nigdzie nie znalazłem
wyrażonego expressis verbis.
Wyczytałem gdzieś z dyskusji, że microsoft udziela licencji
tylko na pięć lat na SO 8-o. Ale nie pamiętam czy nie było to
1. 04.
Każdorazowe próby wczytania się w warunki licencji
u każdego alergika powoduje nagłe napady choroby:).
U mnie taż.

Artur(m)