Re: Asus Q-Fan

Autor: WaLker <jackysky_at_polbox.com>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 01:13:29 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <mk_NOSPAM@popnet.pl> napisał w wiadomości > QFan jest
chyba po to aby procka nie przegrzać ;->
> Ja go uzywam z powodzeniem, ale na P4. Zamiast standardowych 3800 mam ok
> 1900 obrotów dzięki QFan.
> A jak coś zacznę mieszać za bardzo to szybko podnosi obroty, krokiem
jakieś
> 200-400 obrotów co kilka sekund.
> Przy czym nie wiem skąd dokładnie QFan bierze temperaturę bo teraz mam na
> procku od 43 do 55 i nie podnosi obrotów - ale mam wentyl obudowy a
przedtem
> miałem podobnie ale bez wentyla obudowy i skakało do 2900 nawet do 3800
> obrotów przy 55 stopniach.
> [...]

Potwierdzam. Q-fan jest super. Mam na plycie Asua P4P800-E Deluxe proca
Prescott 3.0 na boxowym chłodzeniu. Przy wyłączonym q-fanie miałem 4600
obrotów przy temperaturze ok 45c i hałas jak suszarka. Miałem już kupować
jakiś coolerek. Ale po włączeniu q-fana przy tej samej temperaturze obroty
spadły do 2800 i jest o wiele ciszej. Poza tym q-fan steruje pozostałymi
coolerami i ten najgłośniejszy (od proca) nie musi chodzić na maxa bez
względu na temp.

Pozdrawiam
WaLker