Zlozylem kompa - watpliwosci [dlugie]

Autor: Fiodor <fiodor_at_fiodorecja.org>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 00:28:29 MET DST

Witam! Wlasnie ukonczylem skladanie mojego nowego kompa, zainstalowalem
system i jestem juz po pierwszych testach ;) i sprzecik na razie miodzio.
Chcialbym jednak zapytac o kilka rzeczy, ktore mnie niepokoja:

1) Cykalem sie strasznie montazu chlodzenia na mojego Bartona 2500+ (nigdy
tego nie robilem). Zrobilem zgodnie z zaleceniami i wydaje mi sie, ze paste
polozylem OK i wiatrak tez nie za mocno naciska. Na idle moj Barton 2500+
(na razie standardowo 11x166), chlodzony Pentagramem QC-80 Cu (ustawione
2000 rpm) ma 36 stopni C. Malo to czy duzo, bo nie wiem czy dobrze zalozylem
chlodzenie czy poprawiac.

2) Slyszalem, ze nowe Seagate'a grzeja sie bardzo, ale jak dotknalem mojej
Barracudy 160 GB po jakis 5 minutach pracy to przypomnialo mi sie sparzenie
zelazkiem ;) . Jak mozna ten kaloryfer ochlodzic?

3) Kupilem uzywanego przez rok Sapphire Radeona 9100 (za pare miechow
wrzucam 9600Pro) i wiatrak podejrzanie glosno chodzi (choc nie jest to
strasznie uciazliwe). To normalne w tych kartach czy po prostu wypada
wymienic wentyl? Mam jeszcze rok gwarancji na ta karte - moze zrobia mi to w
ramach gwarancji?

4) To mnie najbardziej niepokoi. Moj Chieftec HPC-302-360 DF (czy jakos tak,
pisze z pamieci, ale sadze, ze wiadomo o ktory model chodzi) zachowuje sie
troche dziwnie. Sam zasilacz OK, ladnie trzyma napiecia, ale zdziwila mnie
przy nim wtyczka - taka maja wentyle na proca. Na moim starym kompie mam
Chiefteca ATX-1136H i tego nie ma, ale w koncu slabszy model :P . Podpialem
wiec ta wtyczke do gniazda FAN2 (zaraz obok podpietego Pentagrama) i od razu
wielkie WOW, bo komp pokazuje mi obroty wentyla od zasilacz. Ucieszylem sie
jakie to bajery dzisiaj robia w komputerach, ale zaraz looknalem czy
wiatraki w zasilaczu faktycznie tak wolno sie kreca (bylo ok. 1000 rpm). I
tutaj zonk: ten wentyl, ktory wciaga powietrze z wnetrza obudowy do
zasilacza (zaraz kolo procka) chodzi bardzo ladnie i kreci sie cichutko,
natomiast ten, ktory widac na zewnatrz obudowy i IMHO powinien wydmuchiwac
powietrze z zasilacza, wczesniej pobrane przez wentyl wewnatrzny, stoi w
miejscu i w ogole sie nie obraca!!! Moze ktos powie mi o co chodzi?

Z gory dzieki za rozwiaznie moich watpliwosci. Pozdrawiam i sorry za dlugos
posta ;) .