Re: Nagrywarka i HDD na jednej tasmie - problem

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Thu 16 Sep 2004 - 19:46:47 MET DST

Grzegorz Skaruz wrote:

> Dzięki za wytłumaczenie. Nie jestem ze sprzętem na bieżąco.

to nie bylo tlumaczenie - po prostu pytalem zakladajac ze wiesz cos co
ja przegapilem ;-)

> Wiem że jak miałem obydwa dyski na jednej taśmie i oba pracowały na
> DMA to transfer między nimi miałem rzędu 4MB/s, przy podłaczeniu na
> różne taśmy 15MB/s.

prawdopodobnie to efekt samego wspoldzielenia jednego kontrolera tak je
spowalnia

> Jakie powinno być więc rozwiązanie problemu z mojego pierwszego posta?
> Ewentualnie należałoby idealnie ustawić te 3 urządzenia?

osobiscie wrzucilbym najszybszy dysk (z reguly 7200 RPM) jako primary
master (i jednoczesnie systemowy) na koniec pierwszej tasmy, wolniejszy
jako primary slave na srodek tej samej tasmy. jako secondary master na
druga tasme oczywiscie twojego LiteOn'ika - najlepiej na koniec tasmy.

generalnie IMHO:
-najwazniesze to NIE mieszac na jednej tasmie dyskow i napedow atapi
(niezalecane w wielu zrodlach)
-mimo braku koniecznosci stosowania w IDE terminatorow (jak np. SCSI)
jednak przy samodzielnym napedzie nie zaszkodzi wrzucic go na koniec
tasmy (byl kiedys nawet model hdd WD ktory inaczej niz na koncu tasmy
nie chcial odpalic)
-niektore nagrywarki lubia bardziej robic za "master" wiec przy cdrom +
cdrw na /jednym/ kablu nagrywarka jako master to IMHO dobry pomysl

tyle jesli chodzi o moja propozycje - sam mam poodbna konfiguracje i
jest dla mnie idealna ze wzgledu na jedynie sporadyczne transfery na
lini hdd0 <-> hdd1 czy przegrywania "on the fly" typu cdrom -> cdrw . za
to swietnie sprawdza sie przy szybkim zgrywaniu plikow cdrom -> hdd
czy wypalaniu obrazow plyt z hdd -> cdrw . oczywiscie jesli preferujesz
   inny specyficzny typ uzytkowania sprzetu/transferow (lub ze wzgledu
na rozmieszczenie podzespolow w obudowie) nie chcac dokupywac
dodatkowych kontrolerow IDE mozesz poexperymentowac z innymi konfigami,
gdzie byc moze uzyskasz wiecej wydajnosci w konkretnych sytuacjach,
niestety prawdopodobnie kosztem odrobiny stabilnosci..

pozdrawiam

--
            * older futhark