Re: Nagrywarka i HDD na jednej tasmie - problem

Autor: Grzegorz Skaruz <grzegorz_at_skaruz.com.USUNTO.I.TO>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 09:32:30 MET DST

Pięknego dnia Thu, 16 Sep 2004 19:46:47 +0200 lew <lew666@op.pl>
napisał:

Dzięki za wyczerpującą informację.

Zmieniłem wczoraj taśmę - nie pomogło.
Przypomniało mi się, że kilka dni temu przez przypadek kabel
zasilający lekko nie łączył (słabo wciśnięty w gniazdo)i spowodowało
to ze komputer włączył i wyłączył 2 razy. Po tym procesor się
przetaktował na 1100, ale wystarczyło w BIOSie ponownie zapisać
ustawienia i było dobrze.
Przypomniałem sobie o tym dzisiaj rano i załadowałem optymalne
ustawienia BIOSu ale na problem z HDD i nagrywarką to nie wpłynęło.

Wszedłem w Panel sterowania - System - zakładka Sprzęt - Menadżer
urządzeń - Kontroler dysku - było zaznaczone Multi-word DMA 0,
zmieniłem z automatycznego wykrywania, ustawiłem ręcznie na Ultra DMA
1 i poszło. Płytka się wypałiła, dysk działa więc może już tak
zostanie.

Niestety krótka taśma uniemożliwia mi zaproponowaną przez Ciebie
konfigurację, A taką jaką mam jest właśnie dla mnie dobra, z CD rzadko
korzystam, czasem tylko coś nagram, a transfer między dyskami jest dla
mnie istotny.
Być może niebawem zmienię dyski na jeden 160GB i problem zupełnie
zniknie :)

--
Grzegorz Skaruz
http://www.skaruz.com - prywatnie