Re: Nagrywarka i HDD na jednej tasmie - problem

Autor: Grzegorz Skaruz <grzegorz_at_skaruz.com.USUNTO.I.TO>
Data: Thu 16 Sep 2004 - 15:49:38 MET DST

Pięknego dnia Thu, 16 Sep 2004 14:21:31 +0200 lew <lew666@op.pl>
napisał:

>w przypadku tablic RAID byc moze - ale dlaczego uwazasz ze tak mialo by
>byc na /w miare/ wspolczesnym sprzecie przy wspoldzieleniu kanalu IDE
>przez urzadzenia master/slave? AFAIK od jakiegos czasu wiekszosc sprzetu
>ma kontrolery obslugujace niezalezne timingi master/slave
>(http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf_Timing.htm) co raczej
>zapobiega takim problemom. oczywiscie nie niweluje to prob. ze spadkiem
>transferow miedzy urzadzeniami na tej samej tasmie (kontroler moze i tak
>obsluzyc tylko jedno na raz bo to nie SCSI) ale raczej nie powoduje ze
> [...]

Dzięki za wytłumaczenie. Nie jestem ze sprzętem na bieżąco.
Wiem że jak miałem obydwa dyski na jednej taśmie i oba pracowały na
DMA to transfer między nimi miałem rzędu 4MB/s, przy podłaczeniu na
różne taśmy 15MB/s.

Jakie powinno być więc rozwiązanie problemu z mojego pierwszego posta?
Ewentualnie należałoby idealnie ustawić te 3 urządzenia?

--
Grzegorz Skaruz
http://www.skaruz.com - prywatnie