Re: WYSTARCZY 512MB CZY WIĘCEJ (COMPAQ NX 9005)

Autor: tomekn <tomekn_at_nospamMMmpoczta.onet.pl>
Data: Wed 15 Sep 2004 - 21:52:13 MET DST

Użytkownik "Mr.FX" <mrfx@wla.pl> napisał w wiadomości
news:ci91gg$i8h$1@atlantis.news.tpi.pl...

> "Madrego" nie przegadzasz... Do pracy w Photoshopie na duzych plikach
> graficznych z duza iloscia warstw jest sens.

Nie wiedziałem że chodzi o to kto kogo przegada.
Prawdą jest że wykorzystanie ramu może zależeć od oprogramowania więc może
się zdażyć że na jednym sofcie będzie widać różnice w zainstaowanej pamieci
a na drugim nie. Ktoś przewalał ten problem na grupie jakies 2 lata temu gdy
jeszcze ktoś się przejmował płytami na kt133/a , cytaowanebyły fragmenty ze
strony via. To co sprawdzilem przy benchmarkach i kompresji plikow dv do avi
(adobe premiere6.0) kompresji avi do mpeg (tmpegenc) nie ma dosłownie
żadnych róznic to czy mam konkretnie 512 czy +256. Wziąłem pod uwagę
"tajmingi" dla ramu jakie ustawiają sie autmatycznie i ustawiałem je ręcznie
w biosie, w żadnych z możliwych stwaień nie mogłem nic konkretnego wiecej
wyciągnąć. Tak więc moje pytanie jest nadal aktualne i bez odpowiedzi. Czy
nowe chipy obsługują w pełni pamiec jaka im sie zainstaluje. Czy jest sens
kupować coś powyżej 512mb?
pozdr\
tomekn