Re: Piracie czy ci nie zal......

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 14 Sep 2004 - 15:41:11 MET DST

Mariusz Kruk napisał:

> jeżeli się wypowiadali na temat legalności samego formatu

Zauważ, że napisałem "w różnych aspektach tego zagadnienia". Oznacza
to, że brali pod uwagę wszelkie możliwe kombinacje, jakie tylko
ludzie im podsunęli do rozpracowania, czyli np. ściąganie z netu,
pożyczanie rodzinie, pożyczanie bliższym i dalszym znajomym,
słuchanie w pracy, samochodzie, kopiowanie znajomym i udostępnianie
im do skopiowania itp. Kombinacji było tyle, że mi się w głowie
zakręciło. Jeśli potrafisz zinterpretować jakikolwiek z opisanych
wyżej aspektów, chętnie wysłucham. Aż żaluję, że nie zbierałem
wycinków z tymi artykułami, bo im więcej na ten temat przeczytam,
tym mniej rozumiem.

> Ale dlaczego niby z założenia miało być nielegalne???

Cofnij się parę lat wstecz, przeczytaj pierwsze analizy ustawy o
ochronie praw autorskich, to zrozumiesz. Dopiero później niektórzy
zauważyli, że nie jest to jedyna ustawa jaka nas obowiązuje, bo jak
się okazuje są jeszcze ważniejsze akty prawne, które obowiązywały
już wcześniej a nikt o nich nie pamiętał.

> Pytanie jeszcze - jakich prawników?

A skąd mnie to wiedzieć? Jak czytam opinię prawnika, to nie pytam
czym się zajmuje, tylko zakładam, że podejmując się analizy tematu
przejrzał wszystkie dostępne mu informacje do jakich potrafił
dotrzeć. Ja, jako kompletny laik nawet nie wiedziałbym od czego
zacząć.

Proponuję EOT, bo do niczego nie dojdziemy.

Dyskusja była już wiele razy wałkowana na pl.soc.prawo:
http://tinyurl.com/5hb3g

--
                        Pozdrawiam, Sniper