Re: Czy znacie sposob na uzycie dysku 40GB na starym laptopie?

Autor: Green <aquarius_at_aqua.pl>
Data: Sun 12 Sep 2004 - 20:00:36 MET DST

W artykule <egd1ic.1rv.ln@kwinto.prv> Michal Kawecki napisal(a):

> Ale mnie chodziło o założenie małej partycji na tym samym komputerze, na
> którym będziesz go używał.
Oj... no przecież _cały_ czas powtarzam, ze ŻADNA dyskietka startowa
(w laptopie)
wespół z TYM dyskiem NIE startuje...
Po prostu "bzyknie" i stop.
Po prostu- BRAK możliwości zrobienia CZEGOKOLWIEK....

> Inaczej to byłoby bez sensu, komp stołowy
> prawdopodobnie inaczej widzi jego geometrię i partycje spod niego
> założone mogą się nie czytać na laptopie. Spróbuj przedtem ręcznie
> wpisać w BIOS-ie laptopa parametry CHS dysku

 - brak możliwośći -powód jw.-

> tak, aby miał on pojemność
> nie większą niż te około 8 GB (np. 1023 ścieżki/63 sektory/255 głowic -
> ilość sektorów ma pozostać niezmieniona), uruchom go z dyskietki
> systemowej W98 i podziałaj Ranishem. Przeczytaj też
> http://www.pcguide.com/ref/hdd/bios/over_Extensions.htm.

> W ostateczności możesz sięgnąć do narzędzi typu Ontrack DiskManager.
> Hitachi niestety nie oferuje tego programu. Poza tym nie jestem pewien,
> jak by zareagował twój Linux... ;-)

Linuiksa na razie odłozyłem na bok.
Ale na poczatku Linuks (sprawdzone) "fyrgnął" bez zarzutu.
A W98 nawet nie beknął...
:)
Żadne Disk Managery ani Ranish Partition-ery, ani startowe W98 nie startują.

> Jeszcze jedno: jeśli zakładałeś partycje na innym komputerze i był on
> tam jako slave,
był jako secondary master

--
Pozdr. Zbig.Drwięga