Re: Sempron / Athlon ??

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 23:40:24 MET DST

Użytkownik "Łukasz Ledóchowski" <lukled@tlen.pl> napisał w wiadomości
news:chsfmc$ip0$1@inews.gazeta.pl
> Michal Kawecki wrote:

[...]
> Myślisz, że mój podkręcony sprzęt jest niestabilny? Przeszedł sporo
> godzin testowania prime95 i innymi programami. Nie ma prawa sie
> zawiesić.

Wierzę ;-). Dziwne tylko jakoś, że nikt masowo serwerów nie podkręca.
Ciekawe czemu....

[...]
> Czemu więc sie upieracie, że to dobry procesor!!

Nie "my". Ja. A czemu? Bo inaczej przyjdzie mi stwierdzić, że Celeron to
dobry nabytek ;-). Więc z dwojga złego....

Denerwuje mnie tylko ta nagonka na Semprony. Nieuzasadniona IMHO.

[...]
> Hmm.. Spójrz na ceny. XP 2400+ i 2GHz za 51$. Sempron 2400+ i 1667MHz
> za 61$. Co tu udowadniać? To i to to Tbred:) Sempron ma FSB 166(333),
> ale nie usprawiedliwia to taktowania 333MHz mniejszego i ceny 10$
> wyższej. Wyniki są wszędzie.

Znowu brak konkretów. Chyba że to "na głowę" oznacza różnice rzędu 5-10
%. Niezauważalne dla ZU.

> www.anandtech.com - przeczytaj artykuł o Sempronie.

Przeczytałem. Zacytować?

"On a cost analysis, the Sempron 3100+ packs a lot of punch for $130. We
lose 64-bit addressing and the additional cache for $20 when compared to
an Athlon 64 2800+, but as we saw in our benchmarks the cache only
provided significant advantages on database and encoding applications -
not something most people generally use a budget CPU for anyway. If
you're looking to limit yourself to 32-bit computing on the Linux
desktop, the Sempron 3100+ cannot keep up with an Athlon 64 3000+ or
even a 2800+. However, the 10% cost savings between the 2800+ and the
3100+ is much better than the 2 to 5% decrease in performance we saw
between the two processors.

http://www.anandtech.com/linux/showdoc.aspx?i=2170&p=8

I co Ty na to?

> Nietrudno. Przywykłem do Athlonów XP, nowych Duronów, Bartonów. Każdy
> był krokiem naprzód. Sempron jest krokiem w tył, chwytem
> marketingowym, źródłem dodatkowej kasy.

Jest to zupełnie dobry procesor, jak każdy Athlon zresztą. Porównywanie
go z Duronem jest bezsensowne. Może i jest on chwytem marketingowym
(cóż, AMD się szybko uczy na przykładzie Intela ;-)), jednak dopóki
pozostaje najtańszą ofertą z tych sensownych na naszym rynku, to dla
mnie wart jest swojej ceny. Zwłaszcza, że starych procesorów już
niedługo nie będzie.

/odpowiadając zmień px na pl/