Re: Sempron / Athlon ??

Autor: Łukasz Ledóchowski <lukled_at_tlen.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 17:02:40 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> Nie będzie pewnie dla Ciebie niespodzianką, jeśli napiszę, że ja z
> kolei podkręcę Semprona... itd. ;-).

Ale nie podkręcisz go bardziej niż Durona. Poza tym mocno nie
podkręcisz modelu 2200+ (FSB 200(400) daje tylko 1800MHz, na więcej
musi być dobra płyta i pamięć, bezsens z takim tanim procem). Mniejsze
FSB Durona czy Athlona XP jest akurat zaletą dla overclockera z niezbyt
dobrą płytą i pamięcią.

> BTW porównanie nie na miejscu, nie mówimy o sprzęcie podkręcanym. Nie
> każdy ma na to ochotę, są zastosowania, gdzie stabilność systemu jest
> ważniejsza od megaherców.

Myślisz, że mój podkręcony sprzęt jest niestabilny? Przeszedł sporo
godzin testowania prime95 i innymi programami. Nie ma prawa sie
zawiesić.

> Ale Semprona 2200+ tylko o 20 zł. Ceny z Komputronika. A chyba nie
> chcesz powiedzieć, że Sempron 2200+ ma wydajność lepszą od niego o
> mniej, niż 10%, jak sugerowałaby to różnica w cenach....

Komputronik jest drogi. Cenami stamtąd sie nie kieruje. Wydajność 10%
wyższa? Może i tak, ale jak wcześniej pisałem (nie w tym poście) -
Sempron 2200+ to praktycznie jedyny procesor na który warto zwrócić
uwage. Zacznij porównywać wyższe modele. A i Semprona 2200+ bym nie
kupił. Mam teraz Durona 1600 podkręconego na 2GHz (10x200). Opłaca mi
sie kupować Semprona który pojdzie tylko na 1800? Nie...

> PCMark, Photoshop, Winrar - to testy growe???
> Bądź w końcu obiektywny.....

Jestem... Dodatkowo porównanie jest do Bartona Mobile!!! On ma FSB
133(266), absurdalne!!! Bartony desktopowe mają FSB 166(333). Jaka to
różnica? Spora. Taka jak między Athlonem XP Tbred a Sempronem. Kilka
testów w programach jest, ok, ale Barton jest szybszy!! I barton
desktopowy będzie jeszcze szybszy!! A sempron dotychczas był droższy?
Czemu więc sie upieracie, że to dobry procesor!!

> Jak również niekiedy przewagę Semprona nad Bartonem ;-).

No tak, ale przewagi przerobionego Durona nad Sempronem ani odwrotnie
nie zauważysz. To te same procesory.

> No to podaj w końcu te wyniki testów, w których rzekomo bije go na
> głowę.

Hmm.. Spójrz na ceny. XP 2400+ i 2GHz za 51$. Sempron 2400+ i 1667MHz
za 61$. Co tu udowadniać? To i to to Tbred:) Sempron ma FSB 166(333),
ale nie usprawiedliwia to taktowania 333MHz mniejszego i ceny 10$
wyższej. Wyniki są wszędzie.

www.anandtech.com - przeczytaj artykuł o Sempronie.

> Hmmm... rozumiem. Do nowego trudno przywyknąć ;-).

Nietrudno. Przywykłem do Athlonów XP, nowych Duronów, Bartonów. Każdy
był krokiem naprzód. Sempron jest krokiem w tył, chwytem marketingowym,
źródłem dodatkowej kasy.

--
# http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=10223
# Łukasz Ledóchowski lukled@tlen.pl GG:503647