Re: większa praca procesora przy kartach 64 bitowych ?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Fri 10 Sep 2004 - 09:15:35 MET DST

Kuba K. wrote:
> Teraz jak grałem w Vice City na full detalach, to po jakiś 20min zawiesił mi
> się kom (tak jakby). Otóż leciała dalej muzyka z radia, było słychać
> zacięcie się ryku z silnika motoru a obraz zniknął i pojawił się napis na
> monitorze o jakiś MHz-ach, nie wiem dokładnie co tam pisało.
>
> Czego to może być wina? Temp na procesorze jest spoko, np teraz 53C, wiec
> nie jest jakaś olbrzymia.
> Pomijam fakt, że karta graf się grzeje skoro jej nie podkręcałem, a ma
> chłodzenie aktywne więc jest chyba ok.

Najpierw dojdź do tego, czy wiesza się tylko grafika, czy też
cały komputer. Coś mi nie pasuje w tym fragmencie:

> się kom (tak jakby). Otóż leciała dalej muzyka z radia, było słychać
> zacięcie się ryku z silnika motoru a obraz zniknął i pojawił się napis na

Gdyby zawiesił się komputer, zaciął by się dźwięk z motoru
*i* z radia, bo oba są zwykłymi WAVami (radio wręcz jest
dekodowanym MP3). Możliwe, że dźwięk silnika synchronizowany
jest z obrazem i wtedy zawieszenie się karty graficznej spowo-
dowałoby taki efekt, ale tu tylko zgaduję.

Wieszanie się grafiki może być spowodowane jej uszkodzeniem,
złym zasilaniem (czemuś oj czemuś kupił Codegena...) lub
złymi sterownikami. Masz najnowszą wersję sterowników ATI?
Testowałeś inne wersje?

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol@magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |