Re: spuchnięte kondensatory na płycie - co teraz?

Autor: DeJotPe <thejotpe_at_potcza.oent.pl>
Data: Thu 09 Sep 2004 - 09:15:11 MET DST

Użytkownik "Leming" <wojo_b@NOSPAMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:chovht$1qg$1@news.onet.pl...
> Wczoraj opisałem pad mojego kompa, idąc za radą Snipera obejrzałem
> kondensatory i faktycznie - 3 z nich wyglądają na solidnie spuchnięte! I
> teraz rodzą się pytania:
>
> 1) czy w serwisie spokojnie z tym sobie poradzą, czy też raczej odeślą
do
> swojego sklepu po nową płytę? :-]

nawet moj brat to wlasnorecznie wymienił:)

> 2) jeżeli da się naprawić, to ile może to kosztować, miał ktoś jakieś
> doświadczenia w tym temacie?

dobre powinny kosztować około 1zł za sztukę. zwykłe 50gr. w sklepie
komputerowym kosztuja ponad 3zł.

> 3) czy jakość kondensatorów zależy od producenta płyty, czy tez może się
> zdarzyć na każdej płycie, niezależnie czy jest to powiedzmy ASUS czy ECS
> (sam mam SOLTEKA)?

tez wymieniałem elektrolity w solteku:) imho głownie zalezy to od jakosci
kondensatorów jak i jakosci napiecia podawanego przez zasilacz (miałem
no-name) - w koncu kondensatory są po to zeby filtrować i stabilizowac
napiecie.
UWAGA!: na pewno jesli teraz masz kondensatory na 8V mozna wsadzić wieksze
np. 10V - powinny wiecej wytrzymywac/mniej puchnąć. na pewno tez nie
powinny byc mniejszej pojemności niz stare. imho wiekszej pojemnosci (ale
nie 10x wiekszej:) tez by sobie poradziły, ale polecam zastosować takie
same pojemnosci - nie bedzie niespodzianek.

> 4) komp padał mi stopniowo, po drodze scandisk pokazywał jakieś błędy na
> dysku - jakie jest prawdopodobieństwo, że z dyskiem, systemem i
programami
> jest coś nie tak?

jak jest cienki zasilacz to puchna kondensatory i padaja dyski. jak
myslisz ile moze dysk chodzic na napieciu 4,6V zamiast 5V? zainstaluj
speedfan i odczytaj z nich dane s.m.a.r.t. (moj stary 4 letn dysk 15GB ma
fitness 100%, a nowy 3 miesieczny 160GB ma 50% :)