Re: wentylatorek dla pentium II 400

Autor: lew <lew666_at_op.pl>
Data: Wed 08 Sep 2004 - 19:43:23 MET DST

marcin-knoppix wrote:

> Do tej pory kupowałem małe wentylatorki takie jak na Socket 370
> i z nich wiatraczek przekładałem na slot .
> Obecnie w sklepach jak się pytam to nie mają ani wentylatorków
> na socket 370 w dawnym rozmiarze wiatraczka 40x40 (rozstaw otworów).
> Nie ma także nic do chłodzenia na slot1.

mialem kiedys dawno temu podobny prob. - wentyle do radiatorka na *Slot
A*. dostac caly radiator bylo jeszcze ciezej niz na Slot 1 - ale to bylo
zanim zaczalem korzystac z allegro ;-) tam dorwiesz wszystko co
potrzebujesz. jesli masz w miare przyzwoity radiator i nie podkrecasz
powinien chodzic bez zwiech na full-passiv. np. moj Athlon 550 Slot A
chodzil kilka tygodni z walnietym wiatrakiem nie wieszajac sie, mial
dosc masywny radiator laczacy sie z obudowa procesora przez badziwiasty
"sticker" - a twoj procek AFAIK grzeje sie o niebo mniej.
jesli zalezy ci na wydajniejszym chlodzeniu tanim kosztem i masz
mocowania na standartowy wentyl 40 mm - polecam zakup Papst'a 40 mm (np.
412S). na 12V bedzie ci robil MOCNY przeciag, a jak puscisz na 5V w
ogole nie bedzie slyszalny. swego czasu kupowalem taki wentyl na allegro
~15 PLN +przesylka. warto - bo oryginalne Papsty sa nie do zdarcia - nie
tak jak te szybko siadajace "noname".

pozdrawiam

--
            * older futhark