Re: Błędy procesora

Autor: Jaroslaw Puchala <yarwa_at_yarwax.no-ip.orgx>
Data: Wed 08 Sep 2004 - 11:41:23 MET DST

On Tue, 07 Sep 2004 20:30:40 +0200, scx <szczupxTEGOtuNIEma@wp.pl> wrote:
> Witam

Witam!

> Ostatnio zaczęło się dziać coś dziwnego - zacząłem mieć zwisy. Pod Linuksem
> to rzecz niespotykana, więc odpaliłem mprime95 w torture test, a ten od
> razu wypluł błąd.

Ostatnio doświadczyłem tego samego :(

> Dziwne to bardzo, bo komputer był po złożeniu torturowany całą noc i
> wszsytko było OK.

Też tak miałem, na początku komp pięknie latał zero błędów w Prime95, po
jakieś 3-4 miesiącach zaczął się wywalać w prime95 dosłownie po minucie,
czasami BSOD, po dwóch miesiącach mojej niebytności BSOD'y zrobiły się
coraz częstsze.

> Powiedziałbym że procesor został fizycznie uszkodzony, sprzęt był
> transportowany po pięknych polskich drogach, ale:
> 1) mam założonego CopperShim'a
> 2) przy obniżeniu FSB do 100 Mhz wszsytko gra
> Wygląda na to, że się przegrzewa, ale przecież wcześniej wszsytko było OK!
> Poza tym nie wygląda mi na to, zbyt szybko dostaję błąd.

Sprawdź to mechanicznie, dotknij radiatora jaką ma temperature, niektóre
czujniki przekłamują. Polecałbym też sprawdzić czy faktycznie procesor
nie jest ukruszony i jeszcze raz założyć radiator może faktycznie coś
nie kontaktuje i radiator nie przylega jak należy do proca.

> Procesor to Athlon 2400+, BIOS pokazuje temp 39C, płyta PC-Chips.
> Wiem, że zaraz powiecie że to płyta, ale jak dotąd nigdy nie sprawiała
> żadnych problemów.

Wątpię żeby to była płyta, jaki zasilacz?

> RAM pobieżnie przetestowany prostym memtestem, wygląda OK, ale jeszcze
> sprawdzę.
> Pozdrawiam!

Sprawdź dokładnie RAM, ja swój testowałem przez parę godzin Memtestem oraz
Goldmemory i nie było błędów!! a system był niestabilny. Niedawno zmieniłem
na Kingstona i jak ręką odjął, Prime95 znów przechodzi bez problemów.
Sprawdziłem jeszcze raz więc poprzednią pamięć i teraz wykrył błędy, ale
chyba tylko dlatego, że BSOD'y zaczęły się robić coraz częstsze.
Proponuję test pamięci na jakieś 12 godzin lub więcej np. zapuść na noc.

--
Jaroslaw Puchala 	yarwa@yarwax.no-ip.orgx
EKG: 1070694		FreeBSD User