Re: Jasne pola na wydruku w drukarce laserowej kxp6500.

Autor: Tomasz Piasecki <mtbrider_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 07 Sep 2004 - 11:40:34 MET DST

Lukasz Spychalski wrote:

> To wyglada na niezly zabytek ;) - nie tylko HP, ale i Minolta (Epsony i
> inne), Fuji-Xerox (Tektronix, Epson) dawno juz przeszli na transfer
> rollery ze wzgledu na ozon. Epson ostatnio stosowal drut z 10 lat temu w
> EPL4300 opartej na mechanice Ricoha. Nie wiem, czy ktos w ogole robi
> jeszcze drukarki wymagajace filtrow weglowych.
Drukarkę taką kupiłem sobie gdzieś 5-6 lat temu. Podobała mi się jej
kompaktowa budowa. Ale niestety części zamienne drogie jak cholera. Brak
tanich zamienników. Za moduł drukującyc chcą 650PLN.

Opchnąłem uszkodzoną na allegro komuś innemu na części, a sobie kupiłem
używanego HP LJ 6L, do którego moduł kosztuje około 100PLN.

> Czyli raczej pionowe pasy nie biora sie z naswietlania - chyba, ze jakim
> cudem toner dostal sie do glowicy i zasypal optyke.
Jak się wyciągnie moduł drukujący (i schowa go w ciemności), to w głębi
widać zwierciadło. Jeśli jest brudne to można je oczyścić wacikiem.

> Moze tak byc, choc AFAIR najczesciej "duchy" biora sie z niewlasciwego
> napiecia na ktorejs elektrodzie. Dobrze byloby pomierzyc te napiecia -
> tyle, ze trzeba miec czym. Widzialem rozwiazanie, w ktorym jedna
> z elektrod miala napiecie ustalane wysokonapieciowa dioda zenera, a
> zasilana byla... z drugiej elektrody przez powietrze. I wez tu sie czyms
> normalnym podlacz :/
To ciekawe rozwiązanie...

W Panasonicu zasilanie idzie przez styki. Blaszka dotyka do metalowej
osi, na której obraca się wałek nanoszący toner na bęben. Napięcie jest
odbierane przez analogiczną blaszkę w środku modułu drukującego. Potem
jest jakiś oporek, płytka z jakimiś trzema elementami. Nie analizowałem
tego a drukarki już nie mam żeby popatrzeć.

TP.

--