Re: DDR400 vs SDRAM PC133

Autor: whatever <whatever_at_nospam.com>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 13:36:40 MET DST

Tomek[TK] wrote:

> Mam Athlona 1.0 + 256 MB SDRAM PC133.
>
> Czy jesli zmienilbym te pamieci na DDR 400, zauwazyl bym duza roznice?

po zmianie 384MB SDRAM na 256MB DDRAM moj komp dostal takiego kopa, ze
trudno mi bylo w to uwierzyc; i to juz przy magistrali 100MHz, po
podnoszeniu FSB bylo naturalnie jeszcze lepiej; inna sprawa, ze zarowno
256 jak i 384 to ciut za malo i to tez sie czuje;

> Czy w plytach pod DDRy mozna umieszczac pamieci SDRAM PC133?

nie da rady, SDRAM ma dwa naciecia, DDRAM jedno - chociaz jako
ciekawostke moge powiedziec, ze kiedys u znajomego pomylilismy sloty
(plyta miala SDRAM i DDRAM) i jednak sie dalo... ((:

> Czy sa roznice w wydajnosci pomiedzy konfiguracjami: 2x256 MB DDR400 i 1x512
> MB DDR400?

to zalezy od plyty glownej na jakiej to posadzisz... jezeli dwie kostki
256 beda pracowac w trybie dual channel, to teoretycznie powinno byc dwa
razy szybciej niz przy jednej kosci 512; w praktyce wyrazna roznica jest
na platformach pod procesory Pentium, przy AMD nie jest to juz takie
oczywiste...

> Z gory THX za odpowiedz :)

nie ma sprawy... co prawda wszystko jest w archiwum, ale mnie tez czasem
krew zalewa jak ktos mnie tam wysyla... poza tym mam chwile czasu i mam
nadzieje, ze moglem pomoc (:

--
* Maciej ** GG.2571737 ** whatever.at.vp.pl ** Win NT5.2 + LS ******
* Duron 800@1000(6x166) * EPoX 8RDA3i * TwinMOS 256MB DDR400 CL2.5 *