Re: Producenci kart grafiki

Autor: Paulie <pablonet_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 15:34:47 MET DST

Mon, 6 Sep 2004 15:09:49 +0200, na pl.comp.pecet, Jarek_F napisał(a):

> Witam.
> Moglibyœcie mi wytłumaczyć na czym polegajš różnice pomiędzy producentami
> kart grafiki (Asus, Gainward, Pixel View, itd idt). Które przyjęte sš za
> najlepsze i czy zawsze warto sugerować się cenš ?
> Co moglibyœcie polecić do 500 zł.

Asusa raczej nie kupuj bo drogi; Gainward, Pixel... jest jeszcze HIS,
Sapphire, MSI... no full tego. Ale jaka to będzie firma raczej mało ważne;
istotniejsze jak są na karcie taktowane- rdzeń, pamięci i jakie mają
(pamięci) czas dostępu. Np. Można kupić Ati Radeona 9600PRO taktowanego
(rdzeń/pamięci):
400/400 MHz z czasem dostępu pamięci 4ns,

a są także, np. HIS, FIC'a, czy Sapphire'a taktowane 400/600 z czasem
dostępu pamięci 2.8 ns. Takie karty są oczywiście wydajniejsze,
a dodatkowo często bardzo podatne na podkręcanie- szczególnie FIC.
Dołóż setkę i bierz tego FIC'a
http://www.sirius.pl/product.php?action=info&id=8174&sid=1

albo tego Gigabyte'a z trochę wolniejszymi pamięciami i mniejszą
podatnością na podkręcanie, ale za to wyrażnie tańszego:
http://www.sirius.pl/product.php?action=info&id=9768&sid=1

PS- wszystko to oczywiście jeśli będziesz na komputrze pykał,
bo jeśli nie, a oglądasz tylko filmy, albo w ogóle siedzisz w wordzie non
stop, to Ci wystarczy Radeon 9200 jakiś za 300 setki i już

pozdro