monitor Philips 109P a zaklocanie innych urzadzen

Autor: Michal Pyka \ <humanista.pl_at_gazeta.pl>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 20:22:04 MET DST

Witam!

Mam taki problem, ktory powraca do mnie co jakis czas. Posiadam ponad rok
monitor Philips Brilliance 109P4 (kineskop Trinitron) i jak chodzi o obraz
to jestem bardzo zadowolony. Do czasu gdy mieszkalem w glosnym miejscu
wszystko bylo ok. Od okolo pol roku po przeprowadzce zauwazylem co
nastepuje:

Monitor wyraznie zakloca glosniki (Creative P380 2.1) tzn. gdy sa wlaczone
to wyraznie slychac bzyczenie (dokladnie jest to tak jakby wzmocniony dzwiek
bzyczenia monitora) - nie pomaga podpiecie do innego gniazdka itp.
kombinacje. Monitor zawsze zakloca glosniki niezaleznie czy to jest pokoj 10
czy 20 m2. Po wyl. monitora glosniczki idealnie milcza - jezeli sie tylko go
wlaczy - natarczywe bzyczenie (niezaleznie od ustawionego poziomu
glosnosci).

Powyzszym nie przejmowalem sie za bardzo, bo jak sie slucha muzyki etc. to
nie slychac. Problem pojawil sie ponownie:

a) zakloca mi skutecznie mikrofon, tak ze mozna zapomniec o Skype itp.
b) przez weekend urzadzalem sobie nowe "biuro" i szlak by mnie trafil; super
buczy i zakloca tel. stacjonarny (2 rozne aparaty sprawdzalem - objaw ten
sam: aparat w pokoju - buczy niezaleznie jak daleko od kompa); wczesniej
mialem tylko przenosny z baza okolo 10 m. dalej i bylo ok. Buczenie jest
takie, ze mozna rozmawiac, ale jest wyraznie slyszalne, na co zwracaja uwage
rozmowcy. Gdy wyl. monitor - tel dziala idealnie :-(

Poradzcie! Bo ja juz nie mam pomyslow.

Probowalem kombinowac z rozdzielczoscia pracy i odswiezaniem, ale bez
efektu. Pracuje w 1280x1024@90Hz (tak bylo zalecane dla tej rozdzielczosci),
maks. moge 100Hz, ale nic to nie zmienia. Grafika to Radeon 9100 Saphire.

Z gory dzieki za wskazowki!

--
pozdr.
Michal Pyka