Re: Komp do DTP/grafiki?

Autor: marcin <telepski_at_interia.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 14:39:55 MET DST

> Moja płyta obsługuje maksymalnie sdram 133mhz, mam
> 256mb, chciałbym dołożyć jeszcze 256 lub 512mb (jeśli 512,
> to w dwóch czy jedenej kości?). Czy to ma waszym zdaniem
> sens?
256mb to malutko, jeśli możesz, to dołóż jeszcze 512mb RAM, łącznie 768mb
RAM da ci już jako taki komfort pracy

> GeForce 2 MX400 64ram w zupełności wystarczy do
> grafiki rastrowej
W przypadku pracy z grafiką 2D wydajność karty ma niewielkie znaczenie, dużo
ważniejsza jest jakość wyświetlanego obrazu, wierność oddawania koloru itd.
Piszesz poniżej, że planujesz zainwestować w dobry monitor, stąd moja
sugestia, iż może warto zastanowić się nad zamianą GF2 na chociażby Matrox
G450, IMO te karty mają najlepszy stosunek ceny do jakości generowanego
obrazu (no i masz Dualhead)

> ale czy procesor Celeron 700 @ 913mhz nie
> będzie za wąskim gardłem?
Pewnie i będzie, ale skoro finanse nie pozwalają ci póki co na zmianę
procesora, a co za tym idzie płyty i nowej pamięci, to musisz pozostać przy
tym co masz. Jeżeli chciałbyś (czyt. mógłbyś) zmieniać te elementy zestawu
to o ile finanse by ci pozwoliły, polecałbym mimo wszystko P4 z HT, choć
oczywiście Athlon również nie będzie złym wyborem

--
marcin