Re: Komp do DTP/grafiki?

Autor: Jakub Jewuła <biuro_at_skanowanie.com.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 14:02:41 MET DST

> [...]
> Chcę dostosować jako tako mój strary komputer do pracy w
> InDesign, Photoshop, Dreamveawer itp. Mam dosyć szybką
> Barracudę, dorzucę jeszcze jeden dysk, ale zostaje kwestia
> pamięci. Moja płyta obsługuje maksymalnie sdram 133mhz, mam
> 256mb, chciałbym dołożyć jeszcze 256 lub 512mb (jeśli 512,
> to w dwóch czy jedenej kości?). Czy to ma waszym zdaniem
> sens? GeForce 2 MX400 64ram w zupełności wystarczy do
> grafiki rastrowej, ale czy procesor Celeron 700 @ 913mhz nie
> będzie za wąskim gardłem? Do tej pory wydawał mi się
> zupełnie wystarczający do biurowej roboty (nie gram) i

Jeden z moich komputerow to Celeron 400MHz.
Robie na nim sklad i wszystko smiga :)

Daj jak najwiecej RAMu, jesli zabraknie pamieci
to wszystko stanie w miejscu.

InD nie bedzie na tyl fruwal, ale pracowac bedzie sie dalo.

> raczej nie mam ochoty (czyt. pieniędzy) na nowiutki
> komputer, wolę zainwestować w porządny monitor.

A po cholere Ci nowy komputer?
Jak juz to kup jakas uzywana plyte pod SDRRAMy,
do tego Athlona 1.7, 1GB pamieci i wymiataj.

Niech gracze kupuja pierdoly, Tobie to nie potrzebne :)

> Z góry bardzo dziękuję za odpowiedź
> PS Warto w moim przypadku dokupić kontroler SATA dla
> lepszego zarządzania dyskami (mam jeszcze napęd combo)?

SATA nic nie da.

PS. Zmien tego badziewnego Geforca na Matroxa G200-G400.