Re: Problem z Lite-onem... :(

Autor: muniek <muniek241_at_wp.pl>
Data: Sat 04 Sep 2004 - 14:16:44 MET DST
Message-ID: <chcbm3$2bq$1@news.dialog.net.pl>

Użytkownik "Chmielu" <c-h-m-i-e-l-u@o2.pl> napisał w wiadomości
news:chan6t$ovn$1@news.onet.pl...
>
> Użytkownik "Flo" <florian6@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> news:chaj6h$59u$7@inews.gazeta.pl...
> > Chmielu napisał(a):
> >
> > > ja kupilem to dziadostwo w media market na jakiejs promocji..patrzylem
i
> > > dziady dali nie na dwa a na 1 rok gwrancji... :(
> >
> > A dlaczego korzystasz z gwarancji?
> > Możesz skorzystać z:
> > USTAWY z dnia 27 lipca 2002 r.o szczególnych warunkach sprzedaży
> > konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.(Dz. U. Nr 141, poz.
> > 1176)Rozdział 1 Sprzedaż konsumencka
> > Art. 10. 1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z
> > umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem *dwóch* lat od
> > wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie
wymiany
> > towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten
> > termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.
> > Art. 11. Uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie *nie można wyłączyć
> ani
> > ograniczyć* w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o
> > niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można
tego
> > dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich
niezgodnościach
> > towaru z umową, lub przez wybór prawa obcego.
> > Art. 13.4. W dokumencie gwarancyjnym należy zamieścić podstawowe dane
> > potrzebne do dochodzenia roszczeń z gwarancji, w tym w szczególności
nazwę
> i
> > adres gwaranta lub jego przedstawiciela w Rzeczypospolitej Polskiej,
czas
> > trwania i terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej. Ponadto powinno być
w
> > nim zawarte stwierdzenie, że *gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny
> nie
> > wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego
wynikających
> z
> > niezgodności towaru z umową*.
> >
>
> Czyli ze sugerujecie ze walczyc z tymi brzydalami?? kiedys probowalem (
> nieco inny towar ale sytuacja podobna ) to kierownika nie bylo.. raz
drugi,
> piaty... przez telefon sekretarka kierowala mnie do kierownika czegostam a
> tamten do innej sekretarki a tamta spowrotem do tej pierwszej. i tak po 3
> kolkach mi sie znudzilo ;) a do sadu o glupia nagryware ich nie podam ;)
na
> allegro lg 52x24x52 kumpel kupil za 100 zeta.. tak wiec walczyc nie ma o
> co... Nie da sie z tym nic zrobic nie biorac pod uwage wymiany??
>

A co to Cię obchodzi że kierownika lub innej osoby nie było. Po prostu
oddajesz sprzęt na gwarancji na stanowisku na którym są załatwioane tego
typu sprawy. I nie przyjmuj żadnych tłumaczeń. Powołaj się na KC, a jak nie
będą chcieli przyjąć poproś o "świstek" z pieczątką sklepu i sprzedawcy (i
podisem) że nie chcą przyjąć reklamacji. Zagroź im od razu sądem
konsumenckim. I pamiętaj o jednym - prawo jest po Twojej stronie ( w tym
przypadku :-) )
Pozdrawiam
Piotrek
Received on Sat Sep 4 14:20:15 2004

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sat 04 Sep 2004 - 14:51:04 MET DST