Re: Kodek dzwiekowy na Epox 8RDA+

Autor: red <red_at_redplanet.com>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 21:52:04 MET DST

Amrek wrote:

> Czy moglby mi ktos powiedziec o co chodzi z tym kodekami na Epox
> 8RDA+..bp
> niby jest uk?ad ALC 650 i dodatkowo (?) jakis uklad NVIDIA Sound Storm?

SoundStorm to oprocz nVidia APU, sprzetowego Dolby Digital, takze cyfrowe
wyjscia SPDIF, ktorych w Epoxie brak. Jednak takie cos mozna kupic za
grosze na allegro, badz tez samemu zmontowac (mnie sie na ten przyklad
udalo :)).

> Co
> to w ogole jest i jaki ma wplyw na jakosc dzwieku?

Jesli chodzi o ALC650, to przez niego dzwiek jest przepuszczany, jesli
korzystasz ze zwyklych wyjsc, jesli dzwiek idzie przez SPDIF, to ten uklad
nie bierze w tym udzialu.

> Wersja rev 3 tego
> dodatkowego ukladu nie ma (pewnie na rzecz S-ATA i Fire-Wire).

8RDA+ ma FireWire, a najnowszy rev to 2.2. Chyba, ze miales na mysli
8RDA3+, tam faktycznie nie ma mostka MCP-T, a co za tym idzie nV APU.

> NIe jestem zagorzalym melomanem -czy uklad ALC 650 jest dobry?

Do domowych zastosowan wystarczajacy (na pewno lepszy od wielu innych
zintegrowanych). Ciekawie zaczyna sie robic, gdy skorzystamy z cyfrowych
wyjsc.

--