Re: 'Mulenie się' HD

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 03 Sep 2004 - 09:57:21 MET DST

adasiek wrote:

> no dobrze; mam jeden dysk 10GB i na nim zajete 6GB; mam drugi
> dysk 10GB i mam na nim zajete 9GB; opowiedz, na czym dokladnie
> bedzie polegac wolniejsze kopiowanie na bardziej wypelniony dysk??
> i na czym bedzie polegac wolniejsze wyszukiwanie /poza tym
> oczywiscie, ze bedzie do przeszukania wiekszy obszar dysku/;

Już wyjaśniam :-) Na bardziej wypełnionym dysku jest mniej wolnych klastrów
i system musi mocniej upychać pliki w wolne luki (gdy jest więcej miejsca -
jest swobodniejszy dobór, i taki żeby dane jak najszybciej umiejscowić a nie
tylko umiejscowić). Ale jeżeli dysk jest zdefragmentowany, to nie powinno to
mieć zbytniego wpływu (chodzi głównie o defragmentację wolnej przestrzeni,
czyli coś, czego Windowsowy Defrag nie zrobi). Polecam PerfectDisk'a 6 -
moim zdaniem najlepszy defrag dla NTFS lub Speedisk Nortona (może nawet i
równie dobry). Nie polecam Diskeepera - z własnego doświadczenia wnoszę, że
jest to najgorszy defrag "niewindowsowy".