Re: 'Mulenie się' HD

Autor: szpon <szpon_at_nospam.gazeta.pl>
Data: Fri 03 Sep 2004 - 09:45:47 MET DST

Marek wrote:

> Chyba przyczyną tego jest po prostu stara płyta.. Tylko dziwię się, że
> innym płyty z tego samego okresu śmigają na dc z transferami rzędu 7-
> 10MB/sek bez żadnych problemów a u mnie taki problem jest...

Negative! Miałem AX59Pro przez wiele lat czyli z różnymi konfiguracjami
dyskowymi (ale zawsze pracowały one w UDMA33) i nigdy się nie muliły do
takiego stopnia, jak u Ciebie:

1) Dobierz odpowiednią wersję VIA4in1 - najnowsza wersja niekoniecznie musi
być najlepsza.
2) W Menedżerze urządzeń usuń kanał IDE, do którego podpięty jest dysk i
zrestartuj kompa żeby system je jeszcze raz wykrył i zainstalował (tej
metody używałem gdy kontroler magicznie przełączał napędy w tryb PIO i za
żadne skarby nie ustawiał UDMA)
3) A może masz za mało RAM'u? :-)
4) Sprawdź w rejestrze ustawienia LargeSystemCache (wyłącz) i
IOPageLockLimit (najlepiej ustawić na 0).
5) Write-back Cache dysku włączone (Menedżer urządzeń/Właściwości
konkretnego dysku)?

I dlaczego UDMA Mode 1? Jakie to dyki? Dziwne...